Oktober - bediening

Vandaag willen we aandacht geven aan : vrienden met rijst!

...verzaken wij onze plicht niet... 2 Korintiërs 4:1
1 Omdat God ons in zijn barmhartigheid deze taak gegeven heeft, verzaken wij onze plicht niet! Evenals een lichaam bestaat uit verschillende onderdelen, zijn er een heleboel taken en rollen tijdens de uitvoering van onze ondersteuningsbediening. Werkers hebben vaak het meeste aanzien. Maar bedenk dat zonder vriendschap, gebed, bemoediging en financiële ondersteuning de hele bediening niet kan bestaan. Onderschat nooit de rol van ondersteuning aan de werker. We weten ook dat alle bedieningen in de naam van Jezus vroeg of laat zullen worden aangevallen. De vijand haat alles dat de naam van Jezus kan verhogen. Vaak hebben werkers maar een paar gelovigen bij hen in de buurt, of zelfs in het hele land. De vijand kan dit gebruiken om te zorgen dat ze zich alleen en eenzaam gaan voelen. Daarom is het van belang dat de werker weet dat er mensen achter hem staan, hem willen bemoedigen en hem overladen met gebed!

Vrienden met rijst, één van de activiteiten waar we de vorige keer ook gebed voor gevraagd hebben gaat over de voortvarende afronding van het onderwijs- en trainingsmateriaal over de vijf Impact Formats, waar deze organisatie mee bezig is. Naast het werk wat ze doen in Nepal.

VOOR GROEI, VRIENDEN, ACTIE EN DOORBRAKEN
De eerste christenen hebben hun wereld op de kop gezet. Je leest het in het Boek Handelingen. Het waren gewone (extreem normale :)) mensen die samen met de Heilige Geest buitengewone dingen deden. Wij willen terug naar de impact van toen. Daarvoor moeten we veel religieuze gewoontes en manieren’ afleren en het krachtige christendom van toen opnieuw ontdekken.

De succesfactoren uit Handelingen hebben we vertaald naar 5 concrete Impact Formats die je zelf kunt toepassen of organiseren. Hier is door vrienden met rijst een handboek voor gemaakt, wat heet: extreem normaal.

En daarin wordt je mee genomen door het boek handelingen, voor onze tijd!
De 5 onderwerpen zijn:
Bid dat:
Spreek
Wij zullen ons wijden aan het gebed en aan de verkondiging van het woord van God.
Handelingen 6:4

Luister
Opwekking 598 - Uw sterke hand
Opwekking 237 - Jezus wij verhogen U