Activiteiten


Mag ik met u bidden?
Ds. Arie van der Veer ontmoet
Lammy Dekkers en Bert Bartels (2009)


Over onze teams
Zoals geschreven staat: “Hoe lieflijk zijn de voeten van hen die vrede verkondigen, van hen die goed nieuws brengen!” (Romeinen‬ ‭10:15)

Prayer Station op woensdag
Actie op de woensdag
Missie op Terschelling
Prayer Station op zaterdag
Advent
Evangelisatie in Tuinwijk
Kerst actie

Gebedswandeling

Prayer Station Ministry is in 1999 begonnen in Amsterdam en daarna uitgewaaierd over Nederland. Inmiddels zijn er in 33 plaatsen in ons land Prayer Stations actief.



Wij zijn zelf gestart in Utrecht met Prayer Station op het stationsplein “waar de sporen bij elkaar komen in het centrum van ons land” in 2021. In 2022 is dit werk in Utrecht uitgebreid doordat er een samenwerking is gekomen met de stichting Stations Evangelisatie Nederland. Deze organisatie hield na 40 jaar actief te zijn geweest op diverse stations in Nederland, op te bestaan, maar het team in Utrecht wilde graag verder werken om het goede nieuws te delen

We bestaan nu uit twee Prayer Station teams: waarvan één team op de laatste woensdagmiddag van de maand, en één team op de zaterdagmorgen eens in de vier weken. Als teams staan wij met heel herkenbare rode hesjes, met bidden helpt erop, bij onze post, de oranje bakfiets op het plein, is niet te missen. Mensen komen naar ons toe, of wij gaan naar de mensen toe en kijken of zij met ons in gesprek willen gaan? En één van de belangrijkste dingen in ons werk, dat is onze vraag of we met de mensen mogen bidden, of er dingen in hun leven, zijn die we met hen bij God neer kunnen leggen in gebed. Want daar is redding, daar is hoop, het gaat niet om ons maar om Jezus, die de prijs voor onze zonden en ziekte heeft gedragen.

Daarmee werd werkelijkheid wat de profeet Jesaja had gezegd: "Hij heeft onze kwalen op zich genomen en onze ziekten gedragen." (Mattheüs 8:17)

Er lopen veel mensen met heel veel pijn, lichamelijk, maar ook met diepe emotionele pijn, en verwondingen uit hun verleden, aangedaan door anderen of zelf beschadiging? De woorden van Jezus komen tot leven, voor alle mensen die zich openstellen, voor troost en genezing, als ze hun hulp vraag bij Hem neer leggen! En daar willen wij hen graag bij helpen!

“Kom tot Mij, allen die vermoeid zijn en lasten dragen en Ik zal jullie rust geven, ( Matteüs‬ ‭11:28)‬ Dat zegt Jezus tegen alle mensen, ook tegen u!

Ook lopen er veel mensen met geloofsvragen rond, of frustraties, met boosheid over God, omdat de dingen niet zo gaan als het zou moeten, waar is die God, waarom doet Hij er niets aan? En wat denk je van mensen die helemaal niets met God te maken willen hebben, en alles heeft een reden, en daar willen wij naar luisteren, God heeft aandacht voor iedereen, dat is zijn Vader hart! Op mijn bakfiets staat voorop een tekst, en die is daarop geschilderd omdat iedereen dat mag/moet weten, hoe jij ook tegen God aankijkt, of wat je ook heb meegemaakt, Hij houdt van jou!

Want zo lief heeft GOD de wereld gehad, dat Hij zijn enige Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig Leven heeft. (Johannes‬ ‭3:16)

In 2022 is er een ander team ontstaan in Tuinwijk, dat was een initiatief vanuit onze gemeente die daar samenkomt in Buurthuis de Leeuw. We zijn actief op elke eerste zaterdagmiddag van de maand. Met als doel om zichtbaar te zijn dat er een christelijke gemeenschap in de wijk is. Ook met een verlangen om zodoende iets in het geestelijke leven te kunnen betekenen voor de mensen. Er zijn gelukkig ook al heel veel sociale activiteiten in deze wijk om de eenzaamheid geen kans te geven, en dat mensen bij elkaar betrokken worden, dat zijn al heel mooie initiatieven voor de mensen. Maar de vraag voor ons is: hoe eenzaam blijf je van binnen, als je de vrede van God niet in je heb? Wij willen graag ook iets betekenen richting naar die vrede van God voor de mensen. Het belangrijkste gebod in de Bijbel is: heb je naaste lief als je zelf, mooi hé! Helaas zijn de mensen los geraakt van de hele tekst, en daar willen wij iets in betekenen. Er staat namelijk boven: heb God lief met heel je hart, je ziel, je verstand, en al je kracht! Zie je als je dat kwijt ben, dan ben je van God los, en dat heet dan goddeloos, dan hou je niet veel meer over, eigenlijk niets, het leven staat niet op zich zelf, maar gaat door in de eeuwigheid. Het is eenmaal te leven en dan moet je verschijnen voor God, en de vraag is dan hoe is uw relatie met die levende God, want die gaat u ontmoeten?

Waar het op aankomt, is dat wij Hem liefhebben met alles wat in ons is en dat wij net zoveel van onze medemens houden als van onszelf. (Marcus12:33)